pátek 6. února 2015

SOS pro červenou pleť

Nikdy jsem naštěstí neměla akné, moc netrpím na černé tečky a celkově se mi pupínky objevují jen nárazově, díky bohu! Jenže když nemáte problém s jedním, najde se něco druhého. Odjakživa mi znepříjemňovala život suchá pleť, především kolem nosu, ale ten hlavní problém, kvůli kterému jsem cítila potřebu se maskovat korektorem = začervenání. Rozhodně netrpím přímo na rosacea (neboli růžovku), ale mám výrazně bledý obličej a když je kůže tenká, průsvitná, červené žilky pod ní o to víc září. Nepoužívám přímo make-up, vždycky mi šlo hlavně o lehké sjednocení, ale postupem času jsem se rozhodla zaútočit přímo u zdroje.

Okoukla jsem lékárenské výrobky a zastavila se na jejich prezentace přímo v prodejnách. La Roche-Posay, Bioderma, Avene a Eucerin, všechny tyto čtyři značky produkují také řadu na citlivou pleť, která má sklon k začervenání. La Roche-Posay jsem už na začátku vyloučila, přišlo mi, že jejich výrobky Rosaliac jsou jen takové bokem mezi soustředěním na mastnou nebo čistě suchou pleť. Biodermu nějak nevyhledávám. Eucerin a Avene mě přilákaly více. Od Avene jsem dostala poměrně štědrý vzoreček, doma mám také odličovací mléko ze stejné řady (Antirougeurs), ale jejich krém má množství 40ml, zatímco Eucerin za prakticky totožnou cenu 50ml. Hádejte, pro co jsem se rozhodla.

Celá „červená“ sekce od Eucerinu se nazývá Anti-Redness a můj vyvolený produkt: Denní zklidňující krém pro citlivou pleť se sklonem k zčervenání (cena zhruba 450Kč). Dávejte pozor, existuje ještě „neutralizující krém“, který má na obalu zelené znamení a skutečně také zelený je. Zkoušela jsem ho ze vzorečku a hrůza, nedoporučuji. Podle internetu se teď prodává nějaká inovovaná sklenička, takže doufám, že nezměnili i obsah.


Krém má mačkací aplikátor, což zajišťuje hygieničnost a snadné aplikování potřebného množství – já si vystačím s jedním, skoro ani ne úplným pumpnutím. Mažu se hlavně na bradě, kolem nosu a tváře. Používám ho nábožensky téměř každé ráno a obsah mi vydržel na 10 měsíců. A to se vyplatí!

Krém je spíš tekutější, zbarvený lehce do žluta, ale na pleti se to nijak neprojevuje. Obsahuje také SPF 15. Žádnou parfemaci z něj necítím. Po aplikaci zanechá na obličeji jakýsi lehký matný film, nejspíš tak chrání kůži před vnějšími vlivy. Kvůli tomu mám trochu problém po jeho použití dávat hned korektor nebo make-up, přijde mi, že se pak přilnutí dalších produktů liší, než když na tvář putují bez krému. Když můžu, používám krém hlavně v dny, kdy jsem doma nebo brzy po něm neodcházím.


Ale vás určitě nejvíce zajímají výsledky! Těch jsem si všimla především, když jsem krém spotřebovala. A to jsem se divila. Znáte to, něco pokládáme za samozřejmé, dokud o to nepřijdeme, platí to snad ve všem. Tváře mi najednou červeností jen kvetly, a to i bez jakéhokoliv podráždění nebo třeba oplachování. Na Vánoce jsem se dočkala druhého balení a po měsíci opětovného používání se výsledky vrátily. Obličej samozřejmě není dokonale bílý a beze skvrn, ale je jednoznačně víc sjednocený, červenost je výrazně potlačená. Dokonce mám pocit, že díky krému už nerudnu po každé fyzické zátěži nebo při přecházení ze zimy do tepla. Pozorovala jsem taky jednu konkrétní malou jizvičku, která mě straší u nosu – krém ji sice nevyzmizíkoval, to pravděpodobně ani bez zásahu lékaře není možné, ale rozhodně je méně viditelná.

Eucerin mě s tímto přípravkem pro nás zarudlé chudáčky rozhodně nezklamal a patří mezi moje stálice, kterých se nevzdám. Dávám mu 4,5 bodů z 5 (maličké mínus za to, že nemusí být vhodným podkladem pro make-up). Mám nutkání si navíc pořídit ještě zklidňující masku proti začervenaní od Avene, ale poměr cena/množství mě prozatím brzdí. Uvidíme!


Objevili jste už svůj holy-grail, který vám zachránil pleť?

0 komentářů:

Okomentovat