neděle 1. února 2015

4x péče o rty

Neexistuje snad nikdo, kdo by nepoužíval nějaký balzám na rty – především v zimě je to pro mě nutnost a i tak zápasím s citlivými nebo suchými místy. V nedávné době jsem se konečně dostala i k vyzkoušení slavného Carmexu – oblíbila jsem si ho, nebo mi nesednul? Pojďme se formou minirecenzí podívat na některé mé aktuální pomocníky.

Yves Rocher – Vanilkový balzám na rty, cena cca 50Kč

Jde o balzám v tyčince, který má poměrně klasické 4g (ačkoliv z dnešních recenzovaných to je nejméně). Vadí mi jeho bílá barva, na které jde extrémně nehezky vidět, když si natřete rty a máte na nich třeba ještě trochu rtěnky (možná jsem jen moc velký estét :D). Textura je spíše měkčí a mazlavější. Opravdu nádherně voní, dokonce se na něj ptal vedle sedící spolužák, který ho zavětřil poté, co jsem ho použila. Bohužel pro mě není prioritou vůně, ale účinnost – ta je veskrze průměrná. Schází mi pocit, že by rty nějak léčil, působil na ně. Po namazání se mi nijak zásadně neuleví. Takže takový slabší průměr, 2.5 z 5 bodů.



Alverde – balzám na rty s měsíčkem, cena cca 40Kč

Tenhle tyčinkový balzám je u mě novinkou, ale po měsíčním používání se šplhá mezi oblíbence. Má tmavě žlutou barvu a tužší konzistenci, povlak na rtech je spíš takový voskový. Je docela zvláštně výrazně cítit, osobně jsem si k měsíčku asi nikdy nepřivoněla, ale předpokládám, že to bude ono :D na množství je o trošku štědřejší, má 4,8g. Ve složení se moc nevyznám a nějak výrazně na něj nehledím, ale Alverde je přírodní značka a na rozdíl od výrazné většiny ostatních balzámů neobsahuje Petrolatum a Paraffinum Liquidum. Pocitově je moc příjemný, vytváří na rtech něco jako ochranný film. Ráda ho používám i před aplikací rtěnek. Na pětibodové škále dávám 4.


Carmex – classic balzám v kelímku

Tento kultovní produkt jsem kupovala v Šanghaji v době, kdy ještě nebyl tak běžně dostupný u nás (zajímavé, jak Čína coby enormně velký trh má tolik výhod z nadšené účasti všech možných amerických značek). Sáhla jsem po klasické verzi v kalíšku, slyšela jsem, že ta tyčinková není tak moc povedená. Tento způsob nanášení ale opravdu nevyhledávám a nechávám si ho leda na doma. Produktu je 7,5g a hned po odšroubování víčka vás omámí extrémní mentolová vůně. Nic, co by mě oslnilo, stejně jako mravenčení na rtech po nanesení. Produkt je mazlavý a lepivý, má světle žlutou barvu. Ze začátku jsem pořád čekala na ty zázračné účinky, docela mi i vyhovoval, ale nějaké „nanesu večer na rty-ráno jsou božsky vláčné a vyléčené“ se v žádném případě nekonalo. Po půl hodině klidně můžu aplikovat znovu a nevím, že jsem se mazala. Navíc mám v poslední době pocit, že mě po nanesení rty dokonce pálí a balzám mi už není příjemný. Pro mě rozhodně zklamání a hodnotím tak 2 body z 5. Pokud i přesto chcete zkusit štěstí, poměrně nově ho můžete koupit na parfums.


Labello – Pure & Natural Olive & Lemon, cena cca 50Kč

Pravděpodobně můj nejmilovanější balzám, spotřebovala jsem snad už čtyři balení. Vyhovuje mi prakticky ve všem – konzistence není ani tuhá, ani příliš rozměklá, zkrátka akorát. Na rtech je mastnější a pocitově výživnější, ale nijak nelepí. Vůně je mi moc příjemná a nepřipadá mi nijak přehnaná. Má zelenou barvu, ale nebojte se, nijak nebarví. Rty hydratuje podle mě nejlépe ze všech zmíněných. Od Labella/Nivei jsem vyzkoušela už více verzí balzámů, ale tato vyhrává a dostává plný počet bodů! 


Jak dopadl slavný Carmex u vás? Jak pečujete o své rty?


4 komentáře:

  1. S tím Carmexem je to teda docela překvápko, protože fakt téměř každý si ho vychvaluje. Já ho teda nezkoušela a předpokládám, že jsem zatím o nic nepřišla :D já teď používám od Biodermy, vyhovuje mi, ale je na můj vkus docela drahý (kolem stovky).. tak hledám levnější alternativu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No dokonce jsem několikrát četla na internetu, že obsahuje nevhodné látky (třeba kafr), které záměrně rtům ubližují, aby se to používalo pořád dál :D těžko říct, jak moc je to pravda, ale čeká na mě tolik balzámů, že se ho klidně vzdám ;) já zatím žádný "lékárenský" nezkoušela, docela by mě to zajímalo, jestli to bude působit víc než "drogerkové"

      Vymazat
  2. já teda na Carmex nedám dopustit - rty mi vždycky dá do pořádku a miluju ten štiplavý efekt :) i ten balzámek od Yves Rocher mám a je vcelku fajn, ráda ho používám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Akorát mám dojem, že teď udělali YR nějakou úplně novou verzi! Tak uvidíme, jaká bude :)

      Vymazat